Головна » Статті » Батьківська сторінка

Рекомендації для батьків . Сенсорні ігри з дитиною з аутизмом.

Проведення спеціально організованих сенсорних ігор з дитиною з аутизмом може відкрити нові можливості для встановлення контакту з нею. Ми виходимо з принципу, що світ предметів та їх властивостей значущий для дитини з аутизмом, привертає її увагу та зацікавлює. У момент отримання сенсорних відчуттів дитина відчуває задоволення, яке виявляється в усьому її зовнішньому вигляді, а також у ступені цілеспрямованості (якщо спробувати переключити її увагу на щось інше, то вона наполягатиме на продовженні вподобаного заняття, а якщо спробувати заборонити, то відповіддю стане бурхливо виражений протест).

Мета проведення з аутичною дитиною спеціально організованих сенсорних ігор – створити емоційно позитивний настрій. Вона передбачає обов’язкову участь дорослого: по-перше, педагог (або мама) пропонують дитині пережити нове відчуття, по-друге, дорослий проживає це відчуття разом із дитиною. Механізм проведення гри такий: дитина захоплена новим відчуттям, погоджується на участь у грі, а отримане задоволення повязується у неї з образом дорослого. Якщо ви зумієте розділити з дитиною позитивні емоції, урізноманітнити їх і зробити переживання задоволення яскравішим, то з часом дитина стане вам довіряти і знаючи, що з вами цікаво, охоче буде співпрацювати. Також, заручившись довірою дитини, дорослий отримує можливості за допомогою емоційного коментарю вносити в те, що відбувається, новий соціально значущий зміст, а це ще один важливий крок у розвитку дитини.

Отже, проведення сенсорних ігор вирішує низку завдань:

  1. Переживання приємних емоцій, що позитивно впливає на настрій та поведінку дитини.
  2. Виникнення емоційного контакту з дорослим, поява в житті дитини людини, яка розуміє її, відкриває нові можливості для проведення колекційної роботи та впливу на хід подальшого розвитку дитини.
  3. Отримання дитиною нової сенсорної інформації, що важливо для розширення її уявлення про навколишній світ.
  4. Внесення у гру нового соціального змісту за допомогою введення сюжетів. Це наближає дитину до світу людей, дає нові уявлення про соціальні взаємини.

Приклади сенсорних ігор

  1. Ігри з фарбами

Кольорова водичка

Обладнання: акварельні фарби, пензлики, вода.

Хід гри: склянки наповнюють водою, потім у них розводять фарби різних кольорів. Зазвичай дитина стежить, як крапля фарби поступово розчиняється у воді. У наступній склянці можна розвести фарбу, швидко помішуючи пензликом; дитина своєю реакцією дасть зрозуміти, що їй сподобалося найбільше.

Можливо урізноманітнити гру: змішувати фарби, отримуючи різні кольори; можна зливати воду різних кольорів в одну склянку чи додавати у воду по черзі різні фарби.

 

Іграшковий обід

Обладнання: склянка, іграшки, акварельні фарби, вода.

Хід гри: педагог (або мама) ставить на стіл склянку, садить іграшки і пригощає їх різними напоями. У цій грі важливо фантазувати з дитиною: червона вода перетворюється у томатний сік, помаранчева – у фанту, а чорна – в каву тощо.

 

  1. Ігри з крупами

Доріжки

Обладнання: макарони.

Хід гри: з макаронів можна робити доріжки – коротку і довгу.

 

Сортування

Обладнання: крупи, дві посудини.

Хід гри: перебирання круп у дві посудини.

 

Скарби

Обладнання: дрібні іграшки, горох.

Хід гри: педагог (або батьки) ховає в горох різні дрібні предмети (наприклад, іграшки від “кіндерів”). Пропонує дитині знайти скарби.

 

  1. Ігри з піском

Відбитки наших пальців

Обладнання: пісочниця.

Хід гри: на рівні поверхні піску дитина і дорослий по черзі роблять відбитки кистей рук внутрішнього і зовнішньою стороною долоні. Важливо затримати руку на піску, злегка вдавивши її, та запамятати свої відчуття. Дорослий починає гру, розповідає про свої відчуття:

  • Мені приємно. Я відчуваю прохолоду ( або тепло) піску. Коли я рухаю руками, я відчуваю маленькі піщинки. А що відчуваєш ти?

 

Занурення рук у пісок

Мета: підвищити тактильні відчуття, вчинки долати страхи.

Обладнання: пісочниця.

Хід гри: дитина разом із педагогом ( або дорослим) занурює всю кисть у

пісок. Педагог обережно розкопує кожен пальчик.

 

Змійка

Мета: зняти емоційне напруження.

Обладнання: іграшкова змійка, пісочниця, мотузка.

Хід гри: педагог (або мама) пояснює:

  • Візьми змійку за голову або хвіст і проведи по піску. Тепер візьми мотузку, плавно пройди нею по зміїному сліду. Потім можна взяти змійку за голову і малювати візерунки: кружечки, петельки, палички тощо.

 

  1. Ігри зі світлом і тінню

Театр тіней

Обладнання: силуети.

Хід гри: можна придумати простий сюжет і організовувати цілий театр, використовуючи заздалегідь підготовані силуети.

 

Темно - світло

Обладнання: ліхтарики.

Хід гри: вмикати та вимикати ліхтарик.

Категорія: Батьківська сторінка | Додав: Admin (15.01.2019)
Переглядів: 212 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: