Застосування логопедичного масажу дозволяє значно скоротити час корекційної роботи, особливо у роботі над формуванням звуковимови.
Для того щоб підготувати т дитину до першого масажу язика, використовують наступні прийоми.
1.Долонями самої дитини погладити її обличчя, голову та живіт (можна поверх одягу), імітуючи умивання. Можливі ігрові завдання з переходом до дій язика: «Покажи, як вмивається язичком котик», «як хлепче воду собачка». Легке лоскотання руки дитини, починаючи від долонної і тильної поверхні кисті, включаючи самі пальчики, до зовнішньої і внутрішньої поверхні передпліччя.
2. Дати дитині на деякий час (перед масажем) потримати в руках шорсткі, гладкі, вологі, сухі, холодні або навіть липкі предмети. Порівняти ці властивості з властивостями продуктів, які ми вживаємо в їжу. Показати та дати потримати зонди, придумати для них назви або уявити на кого вони схожі.
Якщо хтось із дітей вже проходив курс масажу, то можна запропонувати новій дитині просто спостерігати за цією процедурою, розважити дитину цікавими історіями, які відбуваються з зондами.
Якщо дитина надмірно розгальмована або негативно налаштована на проведення курсу, то перші процедури повинні бути дуже короткими і обмежуватися тільки поглажуванням кінчика губ, верхньої і нижньої щелеп.
Усім дітям подобається застосування пісеньок, віршів і казок, які наповнюють образами той чи масажний прийом. Для цього добре підходять короткі вірші А. Барто та інших поетів, можливо їх співати на мотиви дитячих пісень. Причому слова можна підбирати свої, або проспівувати на певний відомий мотив. Творчість педагога, як творчий акт, також підтримується, але співати при цьому слід неголосно, упівголоса. Такі прийоми емоційно забарвлюють виконання масажу і привертають до нього увагу дитини. В подальшому можна виконувати масаж мовчки або давати дитині розвиваючі завдання, наприклад порахувати, скільки разів зонд, який виступає в ролі машини, проїде або проїхав (завдання на довільну і мимовільну пам'ять) по доріжці, тобто по язику і т.д.
|