| Головна » Статті » Методична сторінка |
Педагогіка М. Монтессорі — система педагогічного виховання, запропонована в першій половині XX століття італійським педагогом, ученим і мислителем Марією Монтессорі (1870 – 1952 рр.).Гаслом педагогічної системи М. Монтессорі є звернення дитини до дорослого: «Допоможи мені зробити це самому» - тобто, стати самостійним і незалежним від дорослих. Це і є основа мети методики.М. Монтессорі починала свою роботу в психіатричній клініці у Римі ,як лікар – психіатр, де зробила висновок, що дітей з патологією потрібно не тільки лікувати, а й навчати, працюючи за спеціальною методикою. Тоді вона розпочинає педагогічну діяльність з розумово відсталими дітьми, спираючись у роботі на філософські та педагогічні ідеї Руссо, Сегена, Фребеля. Керуючись їх дослідженнями, М. Монтессорі розробила різний дидактичний матеріал для навчання дітей. Отримавши надзвичайні позитивні результати у роботі з розумово відсталими дітьми, з 1907 року М. Монтессорі відкриває школу для дітей з нормальним інтелектом, під час роботи з матеріалом діти демонструють високий рівень концентрації уваги, самостійність і глибокі знання. З цього часу її система стає відомою не тільки в Європі, а й у США, Канаді, Індії, Японії та набуває міжнародного значення, як «метод розвиваючої наукової педагогіки». Великого значення набувало сенсорне виховання дошкільнят, оригінальний метод навчання письма та читання за методикою М. Монтессорі. На сучасному етапі методика Монтессорі використовується ,як для навчання та виховання дітей з нормальним розвитком, так і для дітей з різною патологією. У міжнародній практиці вчителі Монтессорі об’єднані у Всесвітню асоціацію Монтессорі. В Україні свою асоціацію вчителів було створено у 1996 році в Києві, яка має своє періодичне видання «Вісник». Методика Монтессорі має терапевтичне спрямування і тому називається лікувальна педагогіка М. Монтессорі. Основа філософії – це переконання, що надаючи дитині відповідну освіту і необхідну свободу, забезпечуючи її потреби та виховуючи в ній впевненість у власних силах, любов до життя, повагу, у відповідь можна очікувати такого ж ставлення, а в майбутньому вона повною мірою реалізує себе. Задача методу полягає у підготовці дитини до життя, а не до школи. Монтессорі- культура міцно побудована на незалежності мислення і дій та повазі до себе, однолітків, викладачів, дорослих і світу навколо. Основна мета методики Монтессорі – розвивати особистість дитини з раннього віку в цілому через моторну, сенсорну та інтелектуальну активність.
| |
| Переглядів: 383 | |
| Всього коментарів: 0 | |


