Головна » Статті » Методична сторінка

Ліплення – глина.

Трудова реабiлiтацiя особливих детей у нашому центрі  здiйснюється вiдповiдно до їх iндивiдуальних програм реабiлiтацiї та в разi необхiдностi супроводжується медичним спостереженням за ними.

В. О. Сухомлинський писав:

 «Творчість відкриває в дитячій душі ті потаємні куточки, в яких дрімають джерела добрих почуттів. Витоки творчих здібностей дітей на кінчиках їхніх пальців. Чим більше майстерності в дитячій руці, тим розумніша дитина. Від пальців, образно кажучи, йдуть тоненькі струмочки, які живлять джерело творчої думки.»

Тому зображувальна діяльність відіграє велике значення для особливих дітей. У процесі створення зображення в дитини формуються спостережливість, естетичне сприйняття, художній смак, творчі здібності. Під час зображувальної діяльності дитина має можливість доступними засобами виразити свій емоційний стан, своє ставлення до навколишнього світу, вчиться самостійно створювати прекрасне, помічати його в повсякденному житті.

Освітнє й виховне  значення ліплення  величезне, особливо в плані розумового й  естетичного  розвитку дитини. 

Заняття ліпленням комплексно впливають на дитину:

v Розвивають  трудові вміння й навички  дитини, загальну  ручну вмілість, дрібну моторику, синхронізують роботу обох рук, сприяють розвитку мови.

v Підвищують сенсорну чутливість до сприйняття форми, фактури, кольору, ваги, пластики; 

v При більш уважному розгляданні предмета, розвивається спостережливість і дитяча фантазія, діти вчаться виділяти головне, характерне.

v Учить передбачати результат і досягти його, при необхідності вносити

корективи в первісний задум. 

v Сприяє формуванню творчого відношення  до навколишнього світу  й

моральних подань.

v Розвиває абстрактне, логічне й просторове  мислення, уяву.

v Допомагає формувати художній смак, учить бачити й розуміти прекрасне в навколишньому світі й у мистецтві, розширює кругозір. 

v Виховує посидючість, впливає на нервову систему в цілому. 

На своїх заняттях  ліплення  використовую не лише пластилін, а й сольоне тісто, фольгу, глину.

Глина  - це пластична осадова порода, що складається з найтонших часток гірської породи. Склад глини багато в чому залежить від її місцезнаходження. 

 

            Здавна глиною лікують тварин, підмішуючи її в корм і питво, роблять
примочки, покривають товстим шаром тіло.
  Коли фігурка готова, потрібно набрати небагато теплої води й акуратно
погладити її мокрими пальцями, поки не розгладяться всі шви між деталями
й тріщини на глині. Потім скульптура повинна сохнути кілька днів.  

  Після чого починається наступний захоплюючий етап роботи над виробом  -розпис. Глину можна розписати гуашшю, темперою, акрилом, маслом, з
використанням блискучих гелів, декоративних золотих і срібних фарб. 
  Можна прикрасити різноманітним матеріалом: намиста, ґудзики, камінчики,
мотузочки, стрічечки. У сполученні з розфарбовуванням виходить справжній казковий образ.

Після розпису фігурку можна покрити лаком.Робота з глиною відкриває багато можливостей для дитини. Глина має терапевтичний вплив: її м'яка субстанція активізує тактильні відчуття, пробуджує почуття радості.

 

Діти здатні сприймати глину із заплющеними очима, вона м'яка і податлива, її можна формувати руками, змішувати, кидати, розбивати знову і знову, вона буде підкорюватися, змінюватися, але залишатися субстанцією, з якої можна щось сформувати.

Це медитативний матеріал, робота з яким сприяє балансуванню почуттів та відчуттів, впевненості в собі, самооцінки й самоконтролю завдяки тактильним та кінестетичним відчуттям, що виникають.
Результати творчості так само важливі для дитини, адже це її перші досягнення.


                            Викладач трудового навчання Т. Галах.


Категорія: Методична сторінка | Додав: Admin (21.03.2014)
Переглядів: 751 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: