| Головна » Статті » Методична сторінка |
1. Якщо Ви вмієте любити себе як унікальну частинку великої Природи, Ви навчите цьому дітей. Дитина, не спроможна себе любити, не може залишатися щирою. Без щирості неможлива творча свідомість. Пам'ятайте: "Наскільки приємною може бути людина, коли вона вміє бути сама собою". (Платон) 2. Якщо Ви поважаєте і любите тих, хто оточує, Ви навчите цьому дітей. Пам'ятайте: Повага передбачає відсутність насильства. В ній мається на увазі бажання, щоб інша людина росла і розвивалася такою, якою її визначила природа. Повага - це здатність усвідомлювати унікальну індивідуальність людини. Любов - акт давання: віддати свою радість, свій інтерес, свої розуміння, знання, почуття. 3. Якщо Ви звертаєте увагу на достойності дитини і вірите в її можливості - Ви навчите її вірити в себе і отримувати перемогу. Пам'ятайте: про першу формулу освіти "Ти все зможеш!" 4. Якщо Ви вмієте авансом дарувати похвалу і небайдужі до творчості дитини - в неї більше шансів відбутися. Пам'ятайте: "Таланти виховуються заохоченнями". (В. Оствальд) 5. Якщо Ви порівнюєте одну дитину з іншою, Ви блокуєте можливість розуміти і приймати іншу людину. Пам'ятайте: Порівнювати дитину можливо тільки з нею самою сьогоднішню зі вчорашньою. 6. Якщо Ви допоможете дітям відчути глибину сприймання, побачити навіть у маленькому предметі великий світ, навчите диви¬тись і бачити, слухати і чути, розуміти, відчувати і любити – Ви подаруєте їм радість високої культури. Пам'ятайте: Високій культурі неможливо навчити, її тре¬ба увібрати в себе. Вона не тільки в логіці, вона в почуттях. 7. Якщо Ви пропонуєте дитині свободу і вчите нею користуватися – Ви підтримуєте в дитині енергії розвитку, пізнання і творчості. Пам'ятайте: Заборона для дитини - гальма, які зупиняють дії всіх цих енергій. 8. Якщо Ви разом з дитиною шукаєте рішення, а не перевіряєте, чи правильно вона намалювала, Ви розвиваєте можливість творчого бачення і не засмічуєте сприйняття стереотипами. Пам'ятайте: Немає правильних і неправильних малюнків і фантазій! Дитина не помиляється, вона шукає свій шлях. Дуже велика небезпека для творчості - штамп. 9. Якщо Ви чекаєте в малюнку відображення не того, що бачить дитина, а як вона бачить і як відчуває, Ви підтримуєте дитячу геніальність. Пам'ятайте: Дитина живе на іншому рівні - фізичному й емоційному — і відчувати як доросла лю¬дина не може. 10. Якщо для Вас важливо те, як Ви відкрили, аніж те, що Ви відкрили,Ви вчите дітей одержувати задоволення від пізнання. Пам'ятайте: Знання приходить тоді, коли Ви розумієте, як Ви зрозуміли. І Вам цікаво розуміти. 11. Якщо Ви не поспішаєте в спілкуванні з дітьми Ви вилучаєте байдужість. Пам'ятайте: У спілкуванні з прекрасним мовчанням можна сказати більше, ніж словами. 12. Якщо діти працюють із цікавістю, вони застраховані від примушеної діяльності. Примушення для дитини завжди стрес, під час якого організм знаходиться в постійному напруженні. Пам'ятайте: Щоб захопити дітей, треба спочатку захопи¬тися самому. 13. Якщо Вам не подобається малюнок дитини, не поспішайте давати негативну оцінку. Невизнаний малюнок замикає особистість маленького художника. Пам'ятайте: Праця душі дитини заслуговує визнання. По¬хваліть авансом і спробуйте подивитись на малюнок очима дитини. 14. Якщо Ви радієте творчим успіхам дітей, Ви вчите їх радіти чужим перемогам. Пам'ятайте: Східна мудрість наголошує: "Поспішайте захоплюватись людиною, інакше ви пропусти¬те радість".
| |
| Переглядів: 223 | |
| Всього коментарів: 0 | |