Головна » Статті » Батьківська сторінка |
*Не чекайте швидких результатів. Налаштуйтеся на тривалу програму комплексного впливу — медичного, логопедичного, психолого-педагогічного. *Розвивайте РОЗУМІННЯ мовлення. Допомагайте дитині співвідносити слова з предметами та картинками, задавайте прості питання. Вибирайте казки з циклічним сюжетом, в яких кілька разів повторюється схожа ситуація, наприклад, «Ріпка». *Заохочуйте БАЖАННЯ спілкуватися. Створюйте ситуації, що викликають потребу в мовленні. Будьте наполегливі, *не намагайтеся передбачати і виконувати *усі бажання дитини, не давши їй можливості спробувати щось сказати. *Налаштуйтеся на спільну роботу з логопедом. *Не покладайте всю відповідальність за результати тільки на нього. Пам’ятайте, дуже багато залежить і від ваших зусиль, адже ви перебуваєте із дитиною більшість часу і маєте всі можливості для постійної, ненав’язливої корекції під час повсякденного життя. Прислухайтеся до рекомендацій, вивчайте літературу, займайтеся з дитиною самостійно. *Створіть позитивний емоційний настрій. Радійте разом з малюком навіть самим маленьким перемогам. Не скупіться на добрі слова і похвалу. Розповідайте про досягнення дитини в присутності інших членів сім’ї. *Уникайте перевантажень враженнями. Вони важливі для розвитку дитини, але зловживати ними не варто. Часті відвідування цирку, кіно, галасливих свят створюють в голові дитини плутанину і перезбудження. Намагайтеся створювати атмосферу тиші і спокою. *Приділяйте увагу артикуляційній моториці. Виконуйте вправи вдома в ігровій формі. Наприклад, під час вмивання вчіть дитину полоскати рот водою з зімкнутими губами або перевіряти язичком, чи чисто вичищені зуби. *Розвивайте дрібну моторику рук. *Обмежте перегляд телевізора. Працюючи, як фон, він сильно гальмує розвиток мовлення— дитина з алалією не в силах зрозуміти неперервний мовний потік, і просто перестає намагатися вичленяти з нього окремі слова, привчається сприймати мовлення як неясний гул. *Використовуйте емоційні рухливі ігри. Вони корисні тим, що в них мова поєднується з радістю і діями. Вигуки «Лови м’яч!», «Біжи!», «Стій!» повинні супроводжуватися приємними емоціями. *Розвивайте слухову увагу, вміння розрізняти звуки і шуми. У цьому допоможе використання звукових коробочок. Вони повинні бути однакового кольору і форми (наприклад, коробочки з кіндер-сюрпризів). Наповнювачем для коробочок служать монети, сірники, гудзики, квасоля, горох, скріпки. Можна шукати однакові за звучанням, намагатися вгадати, що всередині. *Займайтеся щодня. Заняття матимуть позитивний вплив на мовлення дитини, якщо будуть носити систематичний і спрямований характер. | |
Переглядів: 190 | |
Всього коментарів: 0 | |