Зима
1. Запропонуйте дітям провести невеликий дослід: де краще дихається - на вулиці, біля дороги, чи у парку? Допоможіть дітям зробити
правильний висновок.
2.Проведіть разом з дітьми невеликий дослід: наберіть у відерце снігу та занесіть у тепло. Що сталося із снігом? Чому?
І навпаки, винесіть у відерці воду та залишіть на морозі. У що перетворилась вода? Чому? (Можна воду підфарбувати у різні кольори, щоб утворити "льодяники")
3. Вранці, йдучи у дитячий садок, зверніть увагу дітей на місцезнаходження сонця. Чи знаходиться воно так високо, як було влітку?
Зверніть увагу дітей на температуру повітря. Спитайте в них, чому стало холодно? Допомагаючи відповісти дітям, поясніть положенням
сонця на небі.
4. Перебуваючи з дитиною в лісі чи парку, запропонуйте їй знайти тих комах, яких вона зустрічала влітку. Куди вони зникли і чому?
5.Визначте разом з дитиною, яка із кучугур снігу найвища (найнижча, рівні між собою).
6. Перебуваючи з дитиною на прогулянці у парку, попросіть її розповісти, чому взимку рослини «сплять»? З чим це пов'язано?
7.Поспостерігайте за пташками біля годівниці. Які птахи прилітають? Що вони їдять у годівниці?
8.Намалюйте кольоровою водичкою візерунки на снігу, запропонуйте домалювати дитині.
Весна, Літо
1. Перебуваючи на присадибній ділянці, зверніть увагу дітей на перших комах. Чому з'явилися метелики? Де
вони літають? Чи потрібні рослинам метелики?
2. Йдучи у дитячий садок, зверніть увагу дітей на те, чим зайняті птахи? Де вони мешкають? Чим живляться? Яку користь приносять?
3. Прочитайте дітям книжку Ю.Дмитрієва «Про природу для великих і маленьких». Спробуйте подивитися на природу разом з дітьми
очима героїв цієї книги.
4.Перебуваючи разом з дітьми на прогулянці, поспостерігайте, що шукають в траві птахи? Чому метелики
літають біля квітів? Що вони роблять? Висновки зробіть разом з дітьми: всім тваринам потрібна їжа, адже вони живі істоти.
5. Перебуваючи разом з дітьми в парку, помилуйтесь його красою, погодуйте білочку горішками. Акцентуйте увагу дітей на тому, що
вона жива істота і також хоче їсти.
Осінь.
1.В теплий осінній день, перебуваючи з дітьми біля водойми, зверніть увагу дітей, яка вода в ній - чиста чи брудна? Хто мешкає у
водоймі? Зверніть увагу дітей на те, що і рослинам, і тваринам, і птахам, як і людям, вода потрібна чиста.
2. Разом з дітьми уважно огляньте кімнатні рослини, які є у вас удома. Доручіть дітям самостійно дізнатись, які з рослин більш вологолюбиві,
а які менше (діти про це вже знають) і полити їх.
3. Проведіть разом з дітьми дослід: в дві склянки посадіть цибулини, але в одну налийте воду, а в іншу - ні. Далі спостерігайте за змінами.
Висновки зробіть разом з дітьми.
4. Пересадіть зі свого городу кущ помідорів чи чорнобривців, а потім разом з дітьми поспостерігайте, де довше буде рости рослина - на
городі чи в квартирі? Чому?
5. Перебуваючи у парку чи на присадибній ділянці, зверніть увагу дітей на стан рослинності. Чому зів'яли рослини на городі, на квітнику?
Чому опало листя? Хай про все це розкажуть вам діти.
|