Головна » Статті » Батьківська сторінка |
Дитина із особливими потребами потребує постійної батьківської підтримки. Підпорядкувати таку дитину загальноприйнятим правилам поведінки в суспільстві неможливо, тому треба навчитися взаємодіяти і спілкуватися з нею.
Корекція затримки психічного розвитку дітей потребує тривалої і систематичної роботи, яка охоплює всі види її діяльності. Через це дуже важливо, щоб корекційним завданням було підпорядковане не тільки заняття, а й режимні моменти, організація дозвілля дитини, де знайдуть корисне застосування різні розвиваючі ігри, відповідно до віку і можливостей дитини. Подібні розвиваючі ігри можна з успіхом проводити й вдома, тим самим підтримуючи навчальний потенціал дитини.
Гра «Закрий!» Мета: вчити сприймати, порівнювати, виділяти предмети схожі та відмінні за формою. Матеріал: дві баночки контрастного розміру, маленькі та великі кульки (кришечки). Хід гри: Показати дитині дві баночки, вказати, що одна баночка велика, а друга – маленька. Потім продемонструвати маленькі і великі кульки. Великі кульки потрібно зібрати у велику баночку, а маленькі – в маленьку (показ). Після виконання завдання попросити закрити баночки відповідними кришечками.
Гра «Де звучить?» Мета: розвиток зорової і слухової уваги, навичок орієнтування у просторі. Матеріал: будь-яка іграшка, яка створює звук. Хід гри: Показати іграшку дитині. Поторохтіть іграшкою, щоб дитина звернула на неї увагу, а потім іграшка відводиться в сторону і знову торохтить. Дитина із закритими очима повинна вказати напрям звідки іде звук. Гра повторюється 2-3 рази.
Гра «Хто як говорить?» Мета: спонукати дитину повторювати звуконаслідувальні слова. Матеріал: іграшки добре відомих дитині тварин або їх зображення. Хід гри: Показати дитині по черзі іграшки, назвати їх. Запитати: Як говорить котик? (мяу-мяу ). Собака? (гав-гав) тощо.
Гра «Прищепки» Мета: корекція дрібної моторики пальців. Матеріал: прищепки, аркуш картону/лінійка/мотузка, силуети одягу. Хід гри: Прищепки в грі використовуються як тренажер для пальчиків. Вирізати з паперу декілька силуетів різного одягу (кофтинка, спідниця, шкарпетки, сорочка та ін.). Попросити дитину допомогти Вам розвісити білизну на мотузку за допомогою прищіпок. Якщо у Вас немає часу виготовити силуети – можна прищіпки чіпляти на міцний аркуш паперу чи широку лінійку.
Гра «Оплески» Мета: розвиток фонематичного сприйняття. Хід гри: Дитина має плеснути в долоні стільки разів, скільки предметів знаходиться на столі; Дорослий повільно ритмічно плескає в долоні – дитина повинна відтворити кількість оплесків.
Примітка: спочатку кількість предметів та оплесків має не перевищувати 3. З часом кількість і темп оплесків збільшується.
Гра «Збери фігуру» Мета: Удосконалити вміння розташовувати предмети в спадаючому за величиною порядку; правильно називати деталі за величиною (великий, менший, найменший). Матеріал: вирізані з картону/паперу частини сніговика, ялинки. Хід гри: Розкласти перед дитиною деталі сніговика. Запропонувати зібрати його, починаючи з найбільшого круга.
Гра «Подарунок ляльці» Мета: закріпити поняття про колір. Матеріал: лялька, кружечки основних кольорів – білого, чорного, червоного, синього, жовтого, зеленого (по 2 шт.). Хід гри: а) Спочатку запропонує назвати, якого кольору кружечок. б) Попросіть дитину дати ляльці червоний (зелений, синій…) кружечок. в) Покажіть дитині червоний (зелений, синій…) кружечок і попросіть її «Дай ляльці такий же самий кружечок».
Гра «Весела пташка» Мета: закріпити знання про розташування предметів в просторі; розуміння та вживання простих прийменників в, на, під, за. Матеріал: дві іграшки-пташки, іграшкові меблі (шафа, стіл, стілець). Хід гри: а) Дві пташки, Ваша і дитини, літають. Дитина повторює дії за Вами. б) Ви говорите, куди полетіла пташка – вгору, вниз, а дитина виконує дію. в) Дія навпаки: «А зараз пташка літатиме, а ти скажеш, куди вона полетіла». г) Запропонуйте заховати пташку за шафу, в шафу, посадити на стіл, стілець, під стілець і т. д.
Виконання простих побутових інструкцій Мета: формувати здатність дитини розуміти часто використовувані в побуті слова, виконувати прості словесні інструкції. Хід гри: Розуміння дитиною цілісних словосполучень, які вона могла багато раз чути. Запропонувати їй виконати відповідні дії, наприклад: - поцілувати маму; - обійняти тата; - пограти в ладоньки; - закрити очі; - помахати ручкою; - узяти маму за руку і йти до столу і т. д. 2) Закріпити назви знайомих іграшок. З'ясувати, чи може дитина показати частини свого тіла і частини тіла ляльки або іграшкової тварини: - Покажи зайчика, собачку, машину, ляльку. - Візьми ляльку. - Дай мені ляльку. - Покажи, де у ляльки голова. А де в тебе голівка?
Гра «Де дзвенить дзвіночок?» Мета: орієнтування в просторі відносно себе. Матеріал: дзвіночок. Хід гри: Попросити дитину закрити очі та відгадати, де дзвенить дзвіночок, називаючи напрям відносно себе (вгорі, внизу, попереду, позаду). | |
Переглядів: 216 | |
Всього коментарів: 0 | |